Monday, December 27, 2010

Harimau malaya mengaum lagi...

Wah....dengan bangge n teharu nye wa tengok bola semalam..hehehe..memule ade member ajak g stadium..tapi setelah org tua memikirkan spec-spec negatip..hai..cam nak beli laptop la plak..maksud wa selepas memikirkan sebarang aspek kemungkinan nak bawak kaum-kaum wirawati ni..macam parking+berhimpit-himpit+xleh duduk ngan tenang n mungkin tercetus sebarang bentuk pergaduhan mungkin(ayat PMR nih)..mau xnye..lwn ngan indon kan??so die putuskan tuk lepak kedai minum je..lebih selamat n meriah gak kan..

So tepat kol 8 oner kdai minum yg bernama Oasis Aroshi tu dengan bangge bukak TB1..eh..wey..oasis aroshi tu nama kdai ke nama owner??nama kdai la..nama owner aroshi kot...hmm..berbalik pada cite tv tadi..eh..cite kedai la..eh...nak cite ape sebenarnye ni???cam ne nak mule balik cite tadi ni??k..stop this krepek..mari baca berita selanjutnya..Sari berita penting..eh..sari kan baju..tuka..tuka..berita bola penting..

Seperti yang kite tau..Indonesia ni merupakan musuh tradisi dlm perlawanan bola..so target mlm tadi macam 50/50..ey..xmacam baca berita pun??okey..layan balik..sowy..sowy..Tetapi episode malam tadi telah membuatkan sang Garuda bagai patah sayap apabila Harimau Malaya mula mengaum dan mengganas dengan membaham sang Garuda 3-0 dalam final pertama Piala Suzuki AFF di Stadium Nasional, Bukit Jalil..

Kemenangan semalam meletakkan skuad Harimau Malaya berkebolehan menjuarai Piala Suzuki AFF biarpun perlu mengharungi 90minit lagi baki apabila bertandang ke Gelora Bung Karno, rabu ini...agak-agak lu orang..diorg akan pakai bomoh ke x kat sana??bab lau sape-sape lwn kat sane xpernah menang..ish..!!ade plak pikir cm tu..orang tengah syok-syok layan berita purnam mengambang pkai ayat sastra ni...!!!okey..sambung cite...

Pada separuh masa pertama..Harimau Malaya mendapat 3 peluang untuk meraih gol..namun rezeki masih belom berpihak pada malaysia..tapi seperti yang dijangka..Wira gol malaysia Mohd Safee Sali (10) sekali lagi mengulangai sentuhan tajam beliau dengan menyumbat 2 gol pada minit ke-60 dan minit ke-72..iaitu selepas terjadi sedikit kekecohan akibat laser yang dikomplen oleh Markus(keeper indon) yang menganggu pandangan beliau untuk lebih fokus selepas waktu rehat tuk separuh masa kedua..

Satu lagi gol berjaya disumbatkan oleh pemain gantian Mohd Ashari Samsudin(26) yang masuk mengantikan Amirulhadi pada minit ke-68..Apapun pemain bernama Norshahrul Idlan Talaha(8) (wa suke nama die)..yang dianggap sebagai perancang utama kejayaan besar negara apabila mencipta dua gerakan menarik untuk membolehkan Mohd Safee Sali dan Mohd Ashari merobek ke gawang lawan..

Sekian dari wa Ms.Fly melaporkan dari berita purnama mengambang..pape pun Bambang Pamungkas pun xmenyerlah malam tadi..

wa nak p/s 3: Taniah kepada kontijen skuad Harimau Malaya dengan perkembangan pemain negara yang amat membanggakan..teruskan strategi yang menarik ketika di Jakarta 29.Dec/rabu ini..tektik menipu pihak lawan sangat memberangsangkan..kekalkan prestasi kalian..credit tuk penyokong Malaysia yang gak yang penuh ngan semangat kesukanan..Teruskan sokongan/permainan kalian kerana inilah yang kita mahukan demi memajukan sukan bola sepak Malaysia..wa jadi minah skema n penuh ngan semangat patriotik lau pon blom bln 8 lagi..ahaha bab tu wa pilih Klcc dowh!!!

6 comments:

Fahim 'n Alin said...

lu jgn salu pilih klcc dow, sekali skale pilih burj dubai 2 ha. kan tinggi sikit..hehe

seb bek kau x pergi, macam aku cakap, upacara pergeseran antara kaum berlainan jantina sgt berleluasa,

aceh yg gua ikut wat ayat pmr lu ni pehal..hehe

Ariena + Ewan said...

wahh.. ko cm brminat nk jd pmberite jew.. ade bakat ni.. g r wey audition MENTOR.. eh?? MENTOR??? de kne ngene kew?? hahaha

asip محمد said...

gua salah masuk laman blog ke? ini sokernet hah? keh3

asiah Fly said...

pakcik..

he3..nasib gak..memule wa mmg beria2 nak g..bajet nk dok kat sblah sultan pahang..kah3..bajet kn..

asiah Fly said...

ariena..

cube bayangkan aku jdi pembaca berita..perghh..dlm seminggu ranting tb tu menjunam jatuh...pe kejadahnye ranting??msti lps tu org sume tgk cahaya kat prima n xtgk bite dah..senget kan aku???

asiah Fly said...

asip..

lu xsalah la...ni bkn sokernet..ni mmg laman blog BAJET~~~skor..