Monday, January 24, 2011

teman macam apa ek?

Teman tu bukan macam papan skate..
belom main, gilap...dah main pijak..
Teman tu bukan macam bola sepak..
belom sepak, kejar.. dah dapat tendang..
Tapi teman tu ibarat macam ragbi...
belon dapat rebut...
dah dapat lindung dan jage..
Teman tu sepatutnye macam jari...
luka nye sembuh sendiri...hilang nya tak ada ganti...

so bg lu org teman tu macam pa???teman ketawa senang nak cari..teman tuk susah senang??bile wa wat 'apa kata servey'kat diorg..macam2 spekulasi yg wa dgr bile wa tnye pasal 'apa makne Teman pada u allz?...actually kawan2 wa dah cukup perfect...kawan yg tol-tol leh susah senang...wa ade TitiFly..MimiFly..atie..yuen..apisz..umie n along..rahmah n ayue sume..cousin2 wa..n tu pon dah cukup

it juz ade sorg kawan kadang2 wa ni...kate nye nak tolong org tua wa nak berjaya..kate nye...sampai bile nak mkn gaji...harlow...die makan nasi ok...nak ubah kehidupan org tua slame ni...tp wa rse kehidupan slame ni yg sederhana lagi bahgia...ujung bln pon ktorg still leh kuar beli brang n tgk wayang ape...dr keje ngan die..balik mlm2..pastu weekend penat xlarat nak kuar...duit pon xpnh2 dlm dompet tnggl rm30 je..wa rse keje ngan die lagi susah..pe yg die ckp menyenangkan tu??

dah la lu wat org tua tu mcm acai lu...bile org tua dh xtahan n nak tarik diri..tetibe lu pusing cite petik ade org pon share plan keje diorg ni??xde sape tau..hnye die ngan bdk u je...ha??putar belit shiyal cite die..lu org xpaham an??wa kiteorg lagi xpaham cite die...bile org tua tu tny knape tetibe petik bdk laki ni...lu tau die jwp pe??'TAK PAYAH BYK TNY LA...'xke rase nak hentak muke die...key la...tu xde hal la..die nk roda impian...tp yg jd hal nye...nape mesti ko nak carut org tua tu dlm fesbuk??dah org tua tu nak benti.nape ko nak nganjeng die??"Mnusia belumbe nk b'jya.dh de peluang nk lpskn..xkn nk bentang RED CARPET?lu sapa?baik jd betine lgi elok la..dok umah main masak2..dah la tu..tua sblom umo' knon otai la sgt..."pe masalah nye nk ckp cam tu??bia tua sblom umo..dr dah tua tp xseda diri...hmm...manusia...manusia..

brader..peluang bkn berada kat 1 tempat n jln je...n lau jln yg d'tnjuk kan tu straight tp yg memimpin tu putar belit..baik ikut jln yg bengkang-bengkok...bab mmg dah tau lintang pukang...baik jd acai cine dr jadi acai lu..lau lu rase lu berjaya...apa yg lu ade???lau stakat leh beli barang mahal...bdk keje peon pon leh beli barang mahal...kete lu pon kene tarik lg mau sembang kencang...xpe r...xde kwn cam die pon xpe...lgi pon ngan die pon kwan kadang2 je...time die bowing xde kwn baru nak cari kiteorg...arghh..pi gi jahanam la same die...
eee...gua rase cam nak tembak die pon ade...hish!!bengang tahap 18ratus nih..

4 comments:

asip محمد said...

baru gua tau rupa2nya asiah ini seekor kucing siam.. kah3

Ariena + Ewan said...

belon dapat rebut...
dah dapat lindung dan jage..

BELON??? belon katenye oleh asiah... kakaka..
wey apsal aku xde dlm list kwn ko.. smpi ati ko... waaaaa~~~

asiah Fly said...

asip...
agak silangkak d'situ...




ariena...
bab tu la ko xde dlm list aku...bab ko macam sibai...hahaha...keje nak carut aku je kan...k...aku time...nganjeng la aku smpai thun depan...

Ariena + Ewan said...

hahaha..
dh ko mnunjukkn tatabahasa dan cara yg TERBAEKKK!! kakaka... syokkk uhhh..